Jyty Keski-Karjala ry

Jyty Keski-Karjala ry on Julkis- ja yksityisalojen liitto Jyty ry:n paikallisyhdistys. Yhdistys toimii Kiteen kaupungin sekä Rääkkylän ja Tohmajärven kuntien alueella.

Jäseniä yhdistyksessä on noin 180, enimmäkseen kuntien työntekijöitä, mutta myös yksityisten työnantajien palveluksessa.

Yhdistyksen toimintaa johtaa hallitus, johon kuuluu puheenjohtaja sekä 7 varsinaista jäsentä tasapuolisesti koko toiminta-alueelta. Hallituksen kokoonpano löytyy Yhteystiedot-sivulta.

Jäsenten edunvalvonnasta huolehtivat vaaleilla valitut luottamusmiehet.

Käytännön jäsenasioita hoitaa jäsenasiainhoitaja.

Yhdistyksen rahaliikennettä ja kirjanpitoa hoitaa rahastonhoitaja.

Tiedottamisesta huolehtii yhdistyksen tiedotusvastaava sekä näiden kotisivujen osalta nettisivuvastaava.

Liiton järjestämiin koulutuksiin hakeudutaan ottamalla yhteyttä koulutusvastaavaan, joka ilmoittaa saapuneista hakemuksista yhdistyksen hallitukselle. Koulutuksiin osallistumisiin tarvitaan hallituksen päätös. Saatuaan myönteisen päätöksen jäsenen tulee itse tehdä ilmoittautuminen Jässärin kautta.

Jyty Keski-Karjala ry:n historiaa

Jyty Keski-Karjala ry on toiminut vuoden 2010 alusta lähtien Keski-Karjalan kuntien (Kesälahti, Kitee, Rääkkylä, Tohmajärvi) yhteisenä Jyty-yhdistyksenä. Vuoden 2009 aikana käytyjen yhdistymisneuvottelujen tuloksena Kesälahden, Kiteen ja Rääkkylän Jyty-yhdistykset lakkautettiin ja jäsenet siirtyivät Tohmajärven yhdistykseen, jonka nimi muutettiin yhdistyksen toiminta-aluetta paremmin kuvaavaksi.

Jyty Keski-Karjala ryn hallituksessa oli aluksi puheenjohtaja sekä kahdeksan varsinaista jäsentä. Jokaisella jäsenellä on henkilökohtainen varajäsen. Pyrkimyksenä on valita jäsenet tasapuolisesti eri jäsenkuntien alueelta eli alun perin 2 jäsentä/kunta. Varajäsenet valittiin samasta kunnasta, mistä varsinainen jäsenkin oli.

1.1.2013 Kesälahti ja Kitee yhdistyivät kuntaliitoksella, jolloin kuntien määrä väheni, mutta toiminta-alue säilyi ennallaan. Hallituksen varsinaisten jäsenten määrä laskettiin 7:ään vuoden 2016 alusta alkaen, mutta jatkossakin jäsenet pyritään valitsemaan alueellinen tasapuolisuus huomioiden.